dilluns, 10 de gener del 2011

Usos educatius

Pel que fa a la millora del procés d'aprenentatge, alguns usos que podem donar a un blog com a formadors poden ser:
  • Compartir coneixement personal i de la xarxa.
  • Oferir informacions actualitzades als estudiants: recomanacions, recordatoris, etc.
  • Anunciar novetats relacionades amb l'assignatura: conferències, articles, fires, pel•lícules, fets d'actualitat, etc.
  • Oferir reculls d'enllaços significatius per al desenvolupament de l'assignatura.
  • Oferir continguts i activitats en diferents formats (textos, imatges, animacions, etc.): continguts complementaris, de reforç, d'ampliació, bateria d'exercicis, simulació de proves d'avaluació, etc.
  • Exposar projectes (de recerca, treballs finals, etc.).
  • Exposar "bones pràctiques" (models de bones activitats, treballs, etc.).
  • Proposar recerca d'informació per mitjà de l'esfera de blogs.
  • Oferir gravacions o comentaris sobre les sessions de treball per tal que les puguin repassar o consultar aquells que no hagin assistit a classe.
  • Promoure un espai de comunicació i relació informal per a un bon clima a la l'aula.

Així mateix, com a estudiants, o pensant en el que com a formadors podem proposar als nostres estudiants, identifiquem diversos usos per als blogs:

  • Escriure un diari de bitàcola relacionant els continguts que es treballen en les diferents assignatures.
  • Elaborar un diari de l'aula de caire informal (les seves fotos, les seves experiències, aniversaris, etc.) que faciliti la relació entre els companys d'aula o centre.
  • Presentar els resultats d'una activitat.
  • Debatre en grups en el marc d'una activitat proposada.
  • Elaborar un diari de recerca.
  • Elaborar portafolis personals.
  • Elaborar un fotoblog, videoblog, etc. amb caràcter il•lustratiu del que s'està treballant a l'aula.
  • Crear una biblioteca de recursos que es considerin d'interès.
  • Elaborar un diari del seguiment i la presentació final de treballs en equip.
  • Utilitzar el blog com a espai que permet l'intercanvi de documentació i la seva classificació ordenada.
  • El•laborar i comentar plans docents, recursos d'assignatura...